MK_Didam-oplever_020-LR.jpg
MK_Didam-oplever_072-LR.jpg
MK_Didam-oplever_092-LR.jpg
Alle verhalen

Woonklaar vóór oplevering: “Echt een hele zorg minder!”

01 oktober 2021
Wonen
Bij veel nieuwbouwprojecten van KlokGroep, hebben kopers de mogelijkheid om in LIV te kiezen voor het Woonklaar-concept. Dit houdt in dat de woning al vóór oplevering helemaal woonklaar wordt gemaakt: van afgewerkte wanden, vloeren en raambekleding tot de binnendeuren, trappen en de keuken. Zo kun je direct bij ontvangst van de sleutels je nieuwe thuis betrekken, zonder eerst nog te moeten klussen.

We gingen langs bij Roy en Sjoukje, die sinds kort hun nieuwe woning betrekken en meteen overtuigd waren toen ze hoorden over Woonklaar. Hun keuze bleek een schot in de roos.

Hoe hebben jullie de oplevering van jullie woning met Woonklaar ervaren?

“De oplevering hebben wij als heel positief ervaren. Het zag er allemaal netjes uit en na een snelle schoonmaak konden we er direct in! We konden zelfs 3 maanden eerder verhuizen dan de buren die niet voor Woonklaar hebben gekozen. Het is vooral heel fijn dat je totaal geen zorgen meer hebt, omdat je weet dat alles wordt gedaan vóór oplevering zodat je snel en zorgeloos kunt verhuizen. Zeker voor een jong gezin als wij – met een baby, hond en allebei een baan – is dit ideaal, het is echt een hele zorg minder.”

Jullie hebben gekozen voor het afwerken van de wanden met glasvliesbehang, geschilderd in de kleur van jullie wens, en voor vloeren, de keuken en trapafwerking. Wat vinden jullie van het resultaat?

“Wij zijn zeer tevreden met de Woonklaar-afwerking. De muren zijn zeer strak opgeleverd, het lijkt net stucwerk: er is geen naad te zien. Ook de vloer ziet er heel mooi uit en de plinten hebben dezelfde kleur als de muren, zodat het één geheel is. Hetzelfde geldt voor de keuken en trap: op alle vlakken is er vakwerk afgeleverd qua precisie en afwerking.”

Achteraf gezien hadden we de raamdecoratie misschien ook beter via Woonklaar kunnen laten verzorgen.

“De raamdecoratie hebben we niet via Woonklaar afgenomen, maar via een externe partij die we direct na oplevering hebben benaderd. Het duurde ruim een maand voordat ze konden komen inmeten en daarna duurt ook de levering nog 6 tot 8 weken. Achteraf gezien hadden we dit misschien ook beter via Woonklaar kunnen laten verzorgen.”

Heeft het Woonklaar-concept jullie gebracht wat jullie hadden verwacht en gehoopt?

“Woonklaar heeft ons méér gebracht dan wat wij verwacht hadden. De afwerking vinden we van heel hoog niveau en zelf was ons dit niet gelukt. We hebben een opleveringskeuring laten uitvoeren door een onafhankelijke bouwkundige, en ook zijn conclusie was zeer positief: hij gaf aan dat hij zelden meemaakt dat een nieuwbouwwoning zo goed en secuur wordt opgeleverd.”

Sommige van onze vrienden zijn zelf in de bouw werkzaam, dus zo’n positief oordeel van vakmannen uit de branche zegt veel over de kwaliteit.

“Ons positieve gevoel werd ook bevestigd door onze vrienden en familieleden die na oplevering langskwamen om onze nieuwe woning te bewonderen. Zij waren allemaal onder de indruk van de afwerking. Sommige van onze vrienden zijn zelf in de bouw werkzaam, dus zo’n positief oordeel van vakmannen uit de branche zegt veel over de kwaliteit.”

Hoe hebben jullie de LIV-dienstverlening rondom Woonklaar ervaren?

“Het was heel fijn om in Woonbelevingscentrum LIV alvast te kunnen bekijken hoe onze woning eruit zou komen te zien. Het uitzoeken van de keuken, vloer, wanden en trap ging allemaal erg prettig door de verschillende adviseurs van LIV. Tussen de advies- en keuzemomenten door konden we voor een hapje en drankje terecht in de brasserie van LIV: ideaal!”

Benieuwd naar Woonklaar en alle voordelen die dit met zich meebrengt? Je leest er meer over op de website van LIV.