De 100 weken van Manon Bouman

16 augustus 2021

Volgend jaar bestaat KlokGroep 100 jaar. Een feestelijke reden om terug te blikken op onze organisatie én onze mensen, want Van de Klok is samen met Novaform onderdeel van KlokGroep. In de rubriek ‘De 100 van…’ lichten wij een persoonlijk jubileum uit van onze collega’s. In deze editie gaat de eer naar Manon Bouman. Zij blikt terug op 100 weken als marketingmedewerker van onze organisatie.

Als marketingmedewerker is Manon een manusje van alles als het gaat om de communicatie en verkoop van Van de Klokprojecten. “Ik ben betrokken bij alle projecten. Dat is soms druk, maar wel erg leuk. Zeker als een project goed is verkocht en je dit met je collega’s kunt vieren.”


Hoe zag jouw eerste werkdag eruit?


“Wat ik me nog herinner is dat ik gezonde zenuwen had. Zoals voor iedereen begon het met veel kennismaken en een stukje administratie, zoals het verkrijgen van inlogcodes. Ik heb hiervoor bij een tegelgroothandel gewerkt en wilde op een gegeven moment aan iets nieuws beginnen. Toevallig zag ik een vacature bij Van de Klok en omdat ik destijds nét een Klok-woning had gekocht, moest ik daar op reageren. Dat maakte het extra leuk om in ons bedrijf aan de slag te gaan. Ik doe eigenlijk alles op het gebied van marketingcommunicatie. Van officiële handelingen tot het regelen van leuke attenties voor onze klanten en van websitebeheer tot het bijhouden van onze social media. Al deze elementen maken mijn werk leuk en veelzijdig. Vanwege de coronamaatregelen heb ik het afgelopen half jaar vooral thuis gewerkt en gelukkig kom ik nu weer wat vaker op kantoor.”

Wat is er in 100 weken werken bij Van de Klok voor jou veranderd?

“Ik begon bij KlokGroep en werk nu voor Van de Klok Wonen. Mijn werkzaamheden zijn niet heel erg veranderd, al werk ik de laatste tijd ook veel aan brochures en verzorg ik de verkoopstukken. In mijn vakgebied zie je dat video steeds belangrijker wordt in de communicatie naar onze klanten toe. Ook in onze branche ontstaan steeds meer 3D-virtual reality toepassingen. Zo kun je de klanten al een rondleiding geven door hun toekomstige woning, al ver voordat het klaar is. Het is leuk om deze ontwikkelingen mee te maken.”

Wat zijn de hoogtepunten in jouw 100 weken bij Van de Klok?

”De bouwvakborrels en kerstborrels zijn erg leuk”, lacht Manon. “Je leert dan de collega’s op een informele manier kennen. Qua projecten vind ik Loyd een erg mooie uitdaging. Het is net even iets anders dan de gangbare Basehome projecten, omdat het exclusiever moet én mag. Dit merk je vooral in het verkoopgedeelte, zoals luxere brochures en een persoonlijke benadering van de doelgroep. Zij zijn wat minder vaak online op social media te vinden, dus dan zetten we vooral in op businessbladen en evenementen, al gaat dat laatste gezien de coronamaatregelen nu wat lastiger.”

Hoe ziet jouw toekomst er over 100 weken uit?

“Ik kan sinds kort vertellen dat ik zwanger ben en in januari 2022 verwachten wij ons eerste kindje”, vertelt Manon stralend. “Over twee jaar zal ik het naast mijn werk dus ook druk krijgen met onze kleine. In mijn functie verwacht ik wel meer verantwoordelijkheden te krijgen en het mooie van werken bij Van de Klok is dat je ook opleidingen mag volgen. Ik weet nog niet precies waar ik mij in wil specialiseren en wil de komende tijd onderzoeken of ik meer de kant van de vormgeving op wil of bijvoorbeeld meer wil leren over salesmarketing.”

Manon Bouman
Werkt sinds 1 mei 2019 bij Van de Klok als marketingmedewerker. Manon is geboren op 26 februari 1993 in Malden. Zij woont samen met haar vriend Dick als trotse bezitters van een Klok-woning in Malden. In januari 2022 verwachten zij hun eerste kindje. Voetballen met vriendinnen doet zij graag bij sportvereniging Juliana. “Van de Klok is een groot bedrijf, maar door de persoonlijke en informele sfeer voelt dat niet zo. Je krijgt tevens de ruimte en vrijheid om zelf te kiezen welke richting je op wil.”

Nieuwsoverzicht
Deel dit verhaal